dagens ridpass pelle.

Typ: bommar i paddocken
Tid: 1 timme nästan
Övning: några olika sorters bom övningar.

Mål/styfte med ridpasset:
få honom att slappna av genom hela kroppen, höja ryggen och sänka nacken. få honon att gå i samma tempo hela tiden (inte smygöka) samt att få honom att inte springa över bommarna.
Vad gick bra:
mycket :D bommarna gick super :) han gick i samma tempo, det är lite fort fortfarande men han håller samma tempo så det är bra, samlar ihop honom sen när jag känner att han är helt igenom och lite stadigare i formen. det blir lättare då för annars kommer han att köra upp huvudet, bli jättespänd och hoppa fram :/ han höjde ryggen fint stundtals och hade avlappnad form hela tiden :) han börjar slappna av så himla bra nu :D

Varför gick det bra?
för att han har blivit en helt annan häst sedan hans käkar blev tillrättade :) han slappnar av på ett helt annat sätt och sen har han väl lärt sig lite här hos mig också, hoppas jag iaf :p

Detta kan förbättras:
han ska få en lugnare takt och bli lite bättre på att samla ihop sin stora galopp :) i hoppningen ska han ju ha den stora fina galoppen men ska försöka att få han att samla sig lite i dressyren. sen ska han lyssna bättre i avsaktningarna. han är faktiskt riktigt dålig på avsakning :p

Hur jag ska förbättra det:
han lugnar sig mer och mer när har upptäcker att hans käkar sitter rätt. sen är det bara att jobba vidare som jag gör för att det har ju gett bra resultat :D

Nästa ridpass: imorgon rider jag ut, skritt och trav.
Pommac får jag skriva om imorgon jag måste duscha nu :/
hejdå :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback