tävling med pommac!

var och tävlade i hässleholm med pommac i lördags :)
red en LA:2 och en LA:4 :)

LA:2:
han var helt okej på framridningen eller nä han var nog bra XD inne på banan blev han dock seg :/ men jag förstår honom underlaget var ju typ såhär 1 meter djupt! hade några små missar annars helt okej bara det att han var seg som jag inte var så nöjd över DÅ men jag förstår ju honom nu i efterhand eftersom att det var asdjupt :(

trodde inte alls att jag skulle få bra, men det som är bra när han är seg är att det syns aldrig att han är det, så att om han varit skitseg kan jag ändå få en 7 lätt på framåtbjudningen XD
men ja jag trodde jag skulle få 60 % typ :P tyckte det var en katastrof.
fick ändå 65,12% så det var helt okej. dömd 1:a av en domare, 67% och 64% av dom andra.
trodde inte jag skulle bli placerad för att 65 är ju inte direkt högt :/ blev ändå tvåa så det var jag glad för :) men hade jag inte haft alla mina småmissar kanske jag hade kunnat vinna :p vinnaren hade 66,? så inte sååå himla mycket mer.

fick en premie på 250 kr kanske ? :p minns inte. en stor choklad påskhare :D hehe och såklart rosett och plackett :)

LA:4
han var helt underbar på framridningen, så pigg och fin :D tänkte bara så, hoppas att han fortsätter att vara pigg inne på banan :p
han blev lite slöare inne på banan men inte alls farligt, underlaget var bättre nu för att jag red denna klassen ute :) hade två minimala taktsteg i skritten, ett så onödig fel som drar ner ordentligt :/ sen på slutet när man ska rida upp mot domaren så ska man göra halt, rygga och sen fatta vänster galopp. han fattar vänstergalopp och sen efter tre galoppsprång BYTAR han :O XD kan inte komma på vf :/ så det drog ju också ner tyvärr.

men var ändå väldigt nöjd efteråt för att det var en förbättring sen förra programet och jag han inte ridit dom programen på ett halvår XD tänkte så nu jäklar ska jag vinna detta :) men så blev det inte såklart -.- fick 66,99% lite snålt om jag får säga det själv XD blev första utanför placering (fyra) men bara en halv % från segraren så det var väldigt tajt!

domarna dömde dock väldigt konstigt och det är nog inte många i den klassen som inte håller med mig! dom dömde jätte märkligt och placeringen borde nog inte vara som den var men så är det. orkar inte rabbla upp allting så var märkligt här :p

väldigt tråkigt att man inte får betalt när man var nöjd :/
aja vi tar nya tag i hästhagen nästa helg :) sen är det lite tävlings paus för pommac tror jag :)

pelle ska också tävla nästa helg föresten, i trolleholm :) vi tar en LC och en LC+5 här också så blir det kanske en LB sen :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback