träningen med pommac igår :)

yes, igår var det träning med talang gänget på Ängsgårdens stuteri :)
vi körde fem och var hemma 9 :p
jag skulle börja träna halv 6 tog en timme att köra så vi kollade lite först :)

mina förhoppningar var inte så stora för att han var lite tagen av vårvärmen så han verkade lite seg och trött :/
men när jag tränade sen var han lagom pigg och superfin :)

började med att trava på volten och ställa igenom :) han är inte helt liksidig, lite stelare i höger sidan så måste verkligen jobba igenom den nu. efter det gjorde vi en massa skänkelvikningar :p jag sa att han är lite svårare att flytta åt höger så det öva vi på tills det satt :) gjorde även åt vänster såklart :p

efter det gjorde vi lite skrittpiruetter. fick han att trampa på riktigt bra :)

till sist tog vi lite galopp. jobbade med att få igång bakbenen ordentligt och det gick bra :) gjorde även några skrittövergångar, samla samla samla skritt :p gick också bra efter några övergångar :)

la sen ner honom och det gick också superbra :p

det jag var mest nöjd med var att han var så framot och possitiv till arbete och jag vet att om han bara är det gör han det andra superbra :) är verkligen supernöjd med träningen :)

fick jätte mycket beröm för min fina lilla ponny också :3 tänk att det kunde bli en sån duktig DRESSYR ponny av honom :)

tagga tävling på lördag nu :D
pommac <3



nä nu ska jag lägga in bilderna och filmen :)

ILOVEYOU

Pommac i love you


















































sötast och bäst! bilder från när vi vann stilhoppning i lund :D


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback