dagens ridpass!

började med att rida pelle lite här hemma. han ville inte trava idag utan fattade galopp så fort han skulle trava men tillslut släpte det. men så fort jag ska göra en volt i vänster varvet tycker han det är jobbit och galopperar. jag gissar att det tar imot eftersom att han är så stel i den sidan så imorgon ska mamma ringa håkan så får vi se om det hjälper oss lite på traven annars är det bara att kämpa på :) på tisdag blir det hoppträning så det blir kul. han är i allafall myycket bättre på att svänga nu :) i vänster varvet bara vek han halsen innan och jag fick inte alls med yttersidan men det går super nu :)

pommac åkte som sagt till ridhuset idag och gick det sista dressyrpasset innan tävlingen på lördag i skabersjö :)
gick jättebra han var pigg och framot. kändes jättefräch och så. gjorde alla dom saker som finns i programet men red inte det då jag inte kommer ihåg det :p var så länge sen jag red LA:1 :p
skänkelvikningarna gick super även ryggningarna som har varit lite svåra ibland.
alltså känns allting super inför lördag :) nu har han en lugn vecka framför sig så får vi se hur det går på lördag hoppas på det bästa :)

nej nu ska jag ut och fodra pållarna sen kommer det upp en video från idag :) ha d bra :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback