Frågelista!

Brukar du vara nervös när du ska tävla?
Nej, inte precis när jag tävlar men precis när vi kör in på tävlingsplatsen pirrar det till lite i magen men det går över på nån sekund och det bara bra för då taggar jag till lite mera :) :p

Rider du hoppning eller dressyr eller fälttävlan?
Med Pommac är det bara dressyr men med Pelle har jag bara startat hoppning hittintills men det kommer bli dressyr också :)

Har du hästen hemma eller inakorderad?
Vi har egen gård så alla står hemma.

Var brukar du köpa din ridsaker?
Blandat, kan inte säga en.

Vilket är ditt favorit märke när det gäller utrustning?
Schockmöhle, Pikeur & KL.

Vad hette din första häst, eller sköthäst?
Omega shettisen jag fick när jag var drygt 1 år som avlivades för dryga 2 år sedan..

Hur högt har du hoppat?
drygt 120 med Sune, 105 med Pommac och 110 med Pelle ? 

Vad hette den första hästen/ponnyn som du trillade av?
Förmodar att det var Omega men det kanske var någon av galopphästarna också :p

Vad hette den första egna hästen/ponnyn?
Omega <3

Hur gammal var du när du satt till häst första gången?
3 månader :p

Havre eller färdigfoder?
Havre!

Har du radio i stallet?
ofcourse :)

Om egen häst bor den i lösdrift eller stall?
Stall.

Vad är det för färg på stallet?
Gult och svart både utanpå och inne

När red du barbacka senast?
två dagar sen :)

Har du fött upp någon egen häst?
nej, vi betäckte omega en gång men hon blev skendräcktig. men det var förståligt hon hade fått 8 föl innan!

Brunt eller svart läder?
Snyggast är nog brunt ändå.

Bling eller retro?
BLING!!

Vad är finast? Välansat eller vildvuxet?
Välansat, lagom lång man.

Föredrar du ridstövlar eller skor och shortchaps?
Ridstövlar lätt!

Vad är din hästs smeknamn?
Pompe, Pelle och Sune

Har du vunnit någon tävling? Vilken gren?
Ohh yes många :p dressyr, hoppning och gymikana :)

Har du ridit med pessoabett någon gång?
nix!

Rider du med pad?
jepp, glidpadd/stötdämpande.

Har du en utprovad sadel?
Självklart.

Vad har du för transport?
En iForWilliams :)

Favoritfärg på häst?
Gråskimmel eller svettfux! Svart är också rätt snyggt. Fast gillar pompes färg också :)

Vilket är ditt bästa fynd och vad kostade det?
Ojj skulle nog vilja säga min dressyrsadel :) köpte den för 8000 nypris ca 13000 endast ett år och i oootroligt fint skick! i looooove it :)

Tror du på myten att fuxar har skarpare temperament?
Faktiskt, morfar hade tex många fuxar som var speciella har jag för mig.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback