om mig och hästarna!

heelluuu :)
tänkte skriva lite om mig och hästarna nu :)

Jag: Ja jag heter jessica wadst och är 13 år. har ridit sen jag föddes in princip :P min morfar och mamma höll på med en massa galopphästar när jag föddes. morfar hade ca 25 hästar i träning. det var då morfar som träna dom och mamma red. mamma har ridit löp i ja jag vet inte hur länge XD men dom har slutat nu båda två, så nu är det bara mina hästar som gäller :) är bara tvungen att säga att morfar har vunnit två svenska derby och massa andra storlöp :) hehe. men tillbaka till mig. jag började då rida på morfars galopphästar. skrittade och travade fram dom :P när jag var 2.5 år fick jag min första häst, världens bästa kärlingehults omega som var en shettis. hon lärde jag mig att rida mer på men hon fick vi tyvärr avliva 2009 :'( hon blev 30 år! efter det fick jag en b-ponny vid namn taras miisa. riktigt snygg ponny som älskade att hoppa men när jag började ställa lite krav inom dressyren så försökte hon kasta av mig >.< men jag lärde mig iaf att sitta kvar :P tillslut blev mamma rädd att jag skulle bli rädd så hon sålde henne och så köpte vi pommac som jag har nu :) undertiden har jag haft fredriksbergs dizney newforrest hingsten ni vet? som tyvärr precis blivit avlivad :'( efter det fick jag en häst som hette debbie :) världens coolaste häst XD men hon blev tyvärr skadad men är hos någon annan nu och har det bra :) (dessa hästarna var då inte mina utan hästar jag red åt andra.) efter det fick jag då power of independence som jag också har nu. oj oj nu blev det bara hästar :P aja själv är jag förhoppningsvis en snäll tjej som alltid är pigg och galen >.< förutom att rida spelar jag också volleyboll :)

oj :P det blev ganska mkt :P väntar att skriva om hästarna lite så att ni orkar läsa :P

ha det gött :))
en bild på mig och fredriksbergs dizney RNF 98 <3 min enda tävling med honom <3 hans första tävling på åratal också ni skulle sett så glad han var!! spec. när han fick komma in på prisutdelning två grr!! :') <3


kommentara!!! :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback