gårdagens händelse!

vi skulle iväg med pommac idag och vi körde en kvart tidigar då det har regnat så mycket så att vi kunde ta det lungt och inte få vattenplaning.
vi körde iväg som vanligt och när vi närmade oss oxie rasslade det till i släpet. oh nä inte punktering tänkte vi... jag gick ut och kolla och såg att skärmen på släpet hade lossnat och förmodade att det var det som hade gjord oljud när det nuddat däcket. vi kollade på däcken och då hade halva det bakre hjulet slitits i sönder av någonting okänt ;) alltså en riktig punktering! tur som det är har vi en boogiesläp med två ljul! hade vi inte haft hade vi varit fast där, mitt på motervägen med en liten ponny i som inte förstod vad som hände....

vi ville ju komma ifrån motervägen såfort som möjligt så att pommac inte skulle bli rädd. för såklart tar ju ingen hänsyn till att man står där och kör förbi i full fart! mamma ringde till pappas kompis, lars, han var hemma så vi fick köra i 30 km/h hem till honom och byta däck. vi kunde ju köra så lungt eftersom att vi har två däck per sida. väl hemma hos lars bytade vi däck. pommac var inte så farligt rädd men jag var inne hos honom och pussade och kramade på honom ;) sen körde vi vidare och allt gick som tur var bra :)

jag tänkte hela tiden när vi körde vidare, bara inte ett däck till går i sönder för då är det kört...




kul!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback