en massa ridpass^^

har glömt att skriva om några ridpass så tänkte göra det nu.

igår red jag båda två.

pelle gick på galoppbanan. var tjafsig åt höger men fick igenom det en del på slutet. annars kändes han superfräsch som vanligt :)

pommac gick på galoppbanan han med skulle bara ta det väldigt lungt. det blev lite "halv"dressyr där istället. kände att jag behövde få han lite kvickar för skänkeln vilket jag också fick :) lite slö och seg i början men blev jättefin efter en liten stund :) gjorde klockrena skänkelvikningar :) imorgon är det träning för jari och då blir det mycket öppnor, slutor samt galoppserpentiner. nästan helg ska vi rida A1 och AP1, senast vi red ap1:an var för två år sen, hahah.

idag var det bara pelle som skulle rastas ;) han var jättefin idag, lyssnade fint och gjorde bra avsaktningar :) dock var han rädd för allting och när jag galoppera förbi en igång kastade han sig 3 meter åt sidan XD även om han redan hade gått förbi den 4 gånger :p han höll på att hoppa in i ett päronträd smart som han är^^ tror att min lilla ponny är frisk på riktigt :D jag hamnade inte så mycket ur balans men lite såklart eftersom att det kom så plötsligt men idag brydde han sig inte ett dugg om det! dutti ptellus ;)



imorgon tänker jag tvinga mamma att fota. fast det börjar nog bli mörkt när jag rider... då får det bli film :p
tråkigt för att jag har inga bilder att ladda upp...

bild från arkivet..

längtar till vi hoppar igen.. saknar!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback