klar för idag... med hästarna i allafall.

så nu har jg ridit båda hästarna. ingen toppen dag men så är det ibland.

pommac gick på galoppbanan. var till en början pigg och glad och kändes fin :) sen när jag skulle galoppera protesterade han, bockade och reste sig lite grann. jag fick fram honom och då gick han så glatt igen. sen i skritten tramsade han lite med det också, gjorde några bakdels vändningar.
sen efter detta kändes han jätte fin igen :) var jättepigg och fräsch :) ska byta till en annan nosgrimma också, han känns lite stumm på denna.

han har humör min lilla ponny ibland, det har han alltid haft! men klappar man lite snällt på han och säger duktig så går han så fint igen ;) hahah lite så är det faktiskt! han är som ett sto :P

'jag vet att han inte har ont så att det är därför han knasar sig ibland'
jag är snarare lite väl "tramsig" ibland, tror att där är något fel såfort han inte gör precis som han ska :p men älskar man sin lilla ponny och vill den väl så gör man :) tänk att denna lilla ponny kunde bli så pass bra, det ka jag fortfarande inte begripa!

pelle då, kändes även han super till en början när jag skritta och trava. men efter ett tag kunde han inte skritta mer, taktade hela tiden. jag lättade men han började bara trava. han blev spänd för att jag fick sitta och hålla lite mer. i galoppen sen gick det inte alls bra. han höll på att byta galopp med bak imellan åt och var jättespänd. jag lättade även här men han vägrade att ta ärlig kontakt i handen. tillslut la jag ner galoppen och travade lite igen. tillslut skrittade jag av.

han är väldigt känslig för rörelse och spänner sig lätt. men det är bara att acceptera och jobba vidare. tar med mig känslan ifrån traven idag och glömmer galoppdelen. men nu har han inte blivit riden på två dagar så det blir säkert bättre imorgon :) han är ju så himla pigg :p



ska försöka ta mig tid att lägga in bilderna på datan också... x)

Kommentarer
Martine Moan

Kjempefin blogg !:))



Blogg: http://martinemoan.blogg.no
2011-07-01 @ 21:50:27
jessiewadst

tackar så mkt! :))



2011-07-01 @ 22:09:49
jessiewadst

tackar så mkt! :))



2011-07-01 @ 22:09:49




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback