pelle = kaos :(

ja så kan man sammanfatta dagen ridpass med pelle :( tråkigt när det gick så himla bra igår :/
han vill verkligen inte idag.. vi sket i att rida ut för det blåste och regna (förvånad, nej). istället tänkte jag bara rida lite lugnt i paddocken med samma syfte som igår.

så fort jag började trava började han slå med huvudet och hoppa rundor. tänkte nä inte en sån här dag...
jag fortsatte, red bara runt ville inte ha han i form eller något. bara får han att trava. lyckades en stund sen börjar han med det här att han vägrar svänga höger... så fort jag tar i höger reser han sig och kastar sig framot. försöker jag verkligen svänga alltså inte släpper tygeln sticker han mot staketet för då vet han att jag måste sluta. släpper jag istället kommer jag ingenstans... att svänga vänster går hur bra som helst. tillslut får mamma komma och "putta" han till höger. har provat allt inget fungerar...

tror att det bara är som han testar oss eller att han helt enkelt inte ville idag för det är bara vissa dagar han gör såhär.... och det är inte bara i paddocken han kan göra det ute på vägarna också. ibland får han bara för sig att, nä jag ska inte svänga höger idag...

mamma fick hjälpa mig att svänga runt honom och sen gick vi ut, inte lönt att tjafsa med honom vi kom ändå ingen vart...

när vi kom in kollade vi igenom honom och kunde inte hitta något. han är hur fin som helst i munnen, inga sår eller så.

hoppas att det bara är en fixidé han håller på med när han inte vill. han har lite humör den lille hingsten. och ja han är ju trotsallt hingst så han har ju lite egen vilja... xd

thessan du har inte varit med om att han gjort så? :s
hjälp vad långt det blev :/




tummen ner på dagens ridpass... :(

nu är vi possitiva :D har käkat precis och ska strax ut och rida pompe :D
kanske kommer nån bild? vi får se :)

Kommentarer
Vilja - Sveriges största häst & kalvblogg

Tråkigt :( Men det kan inte alltid vara på topp! :)



Blogg: http://kalvgalen.se
2011-07-24 @ 15:34:34
jessiewadst

nä tyvärr kan det ju inte det :/



2011-07-24 @ 16:46:56




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback