dagens ridpass! både bra och .... kaos..

har ridit båda pållarna för en stund sen nu.

började med pommac och idag skuttade vi över två mini hinder och lite bommar. pommac tyckte det var mega kul :)
först skrittade vi ett varv på galoppbanan, travade en stund och kantrade sen lite. efter det gick vi ner i paddocken.
han var jättepigg och fin :) jag tyckte det var skitkul för det var öööverlängesen jag hoppade, även om hinderna bara var 50 cm :p

nöjd med passet!

pelle... ja vad ska man säga.. kaos? haha nä men ..

det började med att han var allmänt störig i stallet skulle bitas hela tiden..
när vi kom ut var han jättejobbig att leda. jag hoppade upp vilket gick bra. mamma höll i honom, för att ibland kan han bli väldigt spänd och såhär. han skrittar lugnt en bit sen börjar han med vääärldens bockserie. mamma försöker hålla kvar i grimskaftet för att han håller sig lugnare då. men han bockar och kastar sig åt sidan så mamma blir tvungen att släppa till slut. jag försöker dra upp huvudet på han, stanna han och jag försöker allt vad jag kan med att hålla mig kvar men som vanligt bockar han ännu med när man klämmer sig fast.... jag håller mig kvar ca 30 meter sen ger jag upp och hoppas på att landa så mjukt som möjlit XD där sticker pelle iväg och fortsätter att bocka som en dåre. han springer upp till den stora gräshagen med två meter högt gräs, typ;), och där blir han. vi stängde grindarna och sen försökte vi fånga honom. men varje gång man skulle fånga honom sprang han iväg en bit och bockade sen skrittade han så lugnt igen. tillslut gav vi upp så vi hämtade mat och till slut fick vi tag på honom..

vi går ner till paddocken och vid detta laget är jag gaaaanska förbannad..XD jag hoppar upp igen och han försöker bocka lite igen men nu var jag så förbannad så jag banka på han lite och tog upp huvudet på han så slutade han.
skittade och travade vilket gick bra men han var ju hyper XD ...

han ligger inte högst i rang idag..
denna gången var det faktiskt ingte för att han var rädd eller så utan han var faktiskt lite dum för att han hade skrittat en stund innan.

nä riktigt glad är jag inte på han. men jag kan inte vara allt för sur på han för det är han alldeles för fin för ;)
jaja så kan det gå ibland :p



lite såhär såg det ut kanske XD regäla bockar han gjorde idag den gangstern ;) :p
dock gjorde ju han inte det för att han hade i gjord spänd i jumskarna ... usch jag hatar rodeo, tycker så synd om hästarna, men inte ett dugg om dom som ramlar av. rätt åt dom...

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback