dagens ridpass!

Typ: ridning i paddocken samt galoppbanan
Tid: 45 min?
Övning: red vanligt :p mycket volter och ökningar och samlingar, jobbade även lite med ställningen

Mål/styfte med ridpasset:
få han att ta det lugnt få en fin takt. inte dra iväg i galoppen och att han skulle bli bättre i sidorna. och att han inte skulle gå på dubbla spår eller sjukta ut baken.

Vad gick bra:
inprincip allt! gick verkligen super bra! :DD 

Varför gick det bra:
Han lyssnade jättefint, sprang inte iväg och jag frågade honom om han kunde göra det inte sa nu ska vi göra det, asså jag pratade ju inte med honom så men ni fattar XD han är som ett sto :P han försökte verkligen göra rätt också :)

Detta kan förbättras:
att han verkligen ska hitta rätt position i formen så att jag inte behöver rätta honom så mycket. han kan ta det liiiiite lugnare i galoppen också. också såklart att han blir bättre i sidorna :)

Hur jag ska förbättra det:
jag rättar honom i formen så fattar han var han ska gå. galoppen kommer mer och mer atomatiskt nu när han är mer van vid min ridning för att han är mycket mer avslappnad nu :) sidorna blir för hoppningsvis lite bättre när han blir knackad på torsdag men sen är det bara att fortsätta jobba med ställningen (:

Nästa ridpass: imorgon longerar mamma honom eftersom att jag spelar volley hela dagen. rider väl på måndag.
galoppbanan: tog även ett varv på galoppbanan :) höll i honom lite så att han inte drog gärnet. pullade (GALOPPSPRÅK xd) inte så mycket så det var brauu :) riktigt fin att rida på galoppbanan faktiskt :)
detta var dagens höjdpunkt tyckte pelle :D han ääälskade det :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback