träningen!

Typ: hoppträning hos fiffi
Tid: drygt en timme med framridning och av ridning :p (det låter lite fel med avridning XD)
Övning: hoppade lite studs, få du runt inneskänkel tex.

Mål/styfte med ridpasset:
Att få han att lyssna fram och bak, att han inte skulle dra iväg, få till svängarna lite bättre och såklart att han skulle lyssna på mig.

Vad gick bra:
inprincip allt! gick verkligen super bra! :DD 

Varför gick det bra:
Han lyssnade och sprang inte iväg och jag lät honom göra det mesta själv. då går det super!

Detta kan förbättras:
att han inte ska sänka nacken för mycket, vill ha han mer uppmärksam. han kan fortfarande bli bättre på att svänga och lite bättre i munnen.

Hur jag ska förbättra det:
Jag ska fortsätta med att vara noga med att alltid ha med yttersida och korta den så att den inte blir så lång då går svängarna mycket bättre. för att få han mer uppmärksam får jag lyfta upp honom ibland eller kicka till lite med skänkeln så han vaknar, munnen kommer mer och mer genom att jag är suuuper mjuk i handen!

Nästa ridpass: det blir vila imorgon sen tror jag jag rider ut lite på torsdag :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback