tävlingar i massor!

har tävlat en massa i helgen och bra har det gått! :))
kul!

i lördags var det dags för Pelle att gå en reg. LB på hemmaklubben, Skabersjö! det helt klart finaste och bästa ridhuset att tävla i! åk helt klart dit och tävla!
nu till resultatet, han var lite loj när jag red fram och hoppade fram. tänkte ääh jag går in och ser hur han känns, är han trött går jag bara ut för då är det något som inte stämmer. men Pelle var pigg när han kom in på banan som vanligt, skönt! gjorde en hyffsade runda, inte vår bästa men inte heller den sämsta. kommer mot sista hindert i grunden (0:a) men då river han, typiskt! det var en linje och vi kom bra men ändå rev han. kan inte riktigt se på filmen vad det beror på. gissar på att jag inte lätta i handen i tid och han fick inte upp bakbenen. aja så är det!

när vi var hemma åkte jag direkt upp till Goshen och red igenom honom. ville knappt gå i form i början och tjaffsade lite men blev fin efter ett tags övertalning. efter det badade Julia och gjorde han fin och jag åkte hem och gjorde Pelle fin igen :)

på söndagen hämtade Irja mig vid 20 i 8. kvart över 8 körde vi mot Vellinge med Goshen. dressyrallsvenskan, två klasser LB och LC. började med att rida förklassen, LB, han var fin, lite spänd i traven men annars bra, fick till skritten bra den gången! :) sattsade lite för mycket i mellan galoppen och han slog upp huvudet i avsakningen vilket resulterade i en 3:A lite lågt kan man tycka. fick i allafall 67.241% och en rosett och plackett. tyvärr var det bara en clear round :/
tråkigt att det inte var placering ;)

sen var det deffilering och sånt.. efter det hoppade jag upp och skulle för första gången rida LC:2 på han :p han var fin även här men inte så fin som LB:n. Lite mer missar men så är det. är inte så nöjd med min egen insats i detta programet med nöjd med goshens :) fick 68,571 % och en rosett och plackett. hade vunnit även här om det inte vore clear round.
goshen är yngst och grönast men ändå bäst ;) det bådar gott!

sen körde Irja mig hem. jag åt lite och sen körde vi till Skabersjö med Pelle, han skulle gå en lok. LB. han var mycket piggare idag och tyckte det var roligt och glo på att snygga tjejer, haha. han måste ju visa att han är hingst ;)
som sagt mycket piggare idag men det blev en sämre runda tyvärr :/ idag hade vi verkligen turen med oss till skillnad från gårdagen! 0+0 fel blev det och en fjärde plats :) tredje LBn :)

gick in och satsade på en nolla. visste att där knappt var några nollor!
pelle var jätteduktig som räddade mig när jag klantade mig! duktig pelle, mindre duktig jessica....

fullkomligt älskar sådanna här helgen, fullspäckade med tävling!! :DD såhär får det gärna vara varje helg!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback