10 saker ni inte visste om mig.

§ jag är fruktansvärt envis, ger mig bokstavligtalat aldrig! både possitivt och negativt det där...

§ jag har ett j*kla humör. men jag kan tygla det bättre och bättre hela tiden.

§ när jag föddes skulle jag ha massa sladdar på mig för att jag föddes med feber eller halsfluss (minns inte vad) men jag ville inte ha några sladdar på mig och ryckte av dom hela tiden.

§ jag föddes i östersund. min mamma skulle ta tränarlicens (galopp) men mitt i allt ville jag ut, två veckor för tidigt. mormor fick flyga upp och lämna kläder till mig, men pappa stannade hemma för att han är flygrädd, hahah.

§ jag flög för första gången när jag var mindre än en vecka gammal.

§ jag satt på en galopphäst för första gången när jag var ett par dagar gammal.

§ när jag var yngre ville jag bli hoppryttare när jag blir stor men nu tvivlar jag... har blivit ännu mer tokig i galopp nu. men hästar är jag säker på att jag vill hålla på med!

§ en av mina högsta drömmar är att mamma börjar träna galopphästar igen! hoppa du läser detta mamma! tanken var att mamma skulle ta över morfars verksamhet när han slutade men det gjorde hon inte, tyvärr :(...

och nu: två grejer som inte har riktigt med mig att göra

§ min morfar har varit en framgångsrik galopptränare i yngre dagar ;) hade som mest 30 hästar i träning. han vann blandannat två derbyn med scoop och linardo. jag är riktigt stolt över min morfar!

§ min mamma har varit jockey, men slutade när hennes sista galopphäst gick i pension (vi har fortfarande han kvar). när hon red ett löp på strömsholm en gång kom hon in på upplöpet, oturligtnog sprang dom i en liten håla och slog en volt, både hon och hästen.
mamma tuppade av men inget mer hände, hon blev mörbulltad men inga brutna ben! helt sjukt!
henne är jag också riktigt stolt över!


måste bara berätta en fräck grej till när jag kom in på dethär med galoppen.
min morfars första galoppör var riktigt speciell och var helt tokig i morfar. dom gjorde ett "test inne på jägersro en gång. dom ställde hästen (minns inte vad han heter nu) i en hage och sen ställde sig en stor folkmängd utanför hagen. i den fanns morfar, efter ett tag smet han ut och gick iväg. men hästen märkte det och hoppade direkt ut från hagen och sprang bort till morfar! coolt va!? hahah :p

sen var det en gång när han skulle starta, han brukade alltid gå in i startboxarna. men inte idag och folket sa till morfar som för tillfället höll på med annat att han inte gick in idag. morfar traskade bort till startboxarna och sa, kom nu här killen, och han gick in direkt!
hästar är rätt fantastiska!

gud vad mycket det blev nu, men ibland kan man bara inte sluta skriva!



mamma och holma king love (som vi fortfarande har kvar) när dom vann Prinsesse Benediktes på Klampeborg.
längst till höger.


HKH Prinsesse Benedikte og Anette Bengtsson hygger sig i vindercirkelen.
Foto Burt Seeger.




Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback