mini löshoppning!

har varit hos Bella sen i fredags. igår åkte vi hem till mig, tittade på friends with benefits! jättebra! tredje gången jag såg den, haha.

Pelle reds lite i paddocken igår och Pommac löslongerades.
på slutet ville jag att han skulle springa efter mig så jag sprang och tillslut sprang jag så fort att han började galoppera haha, bella skrattade så att hon höll på att ramla, haha.
den ponnyn är underbar!

idag har hitintills Pelle fått rasta sig i paddocken. longerade han en liten stund först sen fick han springa själv.
lade fram en vattenmatta först och satt bommar vid sidan om så att han inte skulle smita, men upptäckte ganska snabbt att dom inte behövdes. byggde upp ett mini hinder, 70 cm. han satte fart och hoppade och hoppade, från rätt och fel håll, haha. han tyckte verkligen det var superkul! när jag hade plockat undan lät jag vattenmattan ligga kvar, då går han fram till den snusar på den lite och sen går han rätt i den! den ponnyn är verkligen inte rädd för ett dugg!

nu är det lunch och sen ska jag rida Goshen och Pommac lite :)
måndag imorgon igen... jippi!...

lite som är inplanerat i veckan:

måndag: rida och kanske volley om den här förskyldningen kan ge sig snart?
tisdag: hoppträning och rida dom andra
onsdag: talang skåne träning med goshen + fotografering ( scary!?)
torsdag: rida och volley
fredag:rida och ?
lördag: rida, fixa Pelle inför tävling
söndag: allsvenskan, "final" LC+5 denna gången, till vår fördel!



töntade mig med en iphone app...

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback