puma, hunden som nog är en katt...

hunden med nio liv kallas han här hemma. han har nu avverkat två stycken!

för två år sen (tror jag) fick han käken avsparkad av Sune. jag var säker på att det var slutet...
detta skulle såklart ske när mamma inte var hemma, hon var på någon mässa med jobbet.

han blödde så in i.. vi åkte direkt ner till vetrinären här i Svedala där han fick smärtstillande. Katarina kände på honom men kunde inte känna något. hon ville röntga huvudet och käken, vilket vi såklart också ville. vi fick åka hem igen och skulle komma tillbaka två dagar senare har jag för mig för röntgen.

hemma var puma lika pigg som vanligt och hade dragkamp med Maxi, vi tänkte okej, då är där ju inget brutet i allafall.
men så var det inte... röntgen plåtarna visade att käken var helt av! alltså hade Puma dragkamp med Maxi med en bruten käke!?

han fick åka upp till helsingborg för operation, men det hade redan börjat läka fint så vetrinären "rensade" upp i munnen och tog bort alla lösa tänder (en del kan jag säga).
Puma var helt som vanligt precis efter!


också nu för ett par veckor sedan blev hela hans bakre del totalt överkörd av vårt hästsläp med Pelle i.
snabbt av med Pelle också bar det iväg mot djursjukhuset i Malmö.
han gick väldigt vingligt med ena bak. vi hoppades bara på att det skulle vara höften som var urled. men vågade inte tro på det eftersom att han verkligen blev helt överkörd inte bara påkörd..
han fick bli kvar och en dag senare röntgades hela bakpartiet på han.
en ett endaste lite ben var brutet, INGENTING!? han gick nu normalt igen och ingen kunde fatta hur detta var sant!!!!

puma fick komma hem samma dag. när mamma med honom satt jag och red goshen i paddocken. han kom i en j*kla fart och ville prata med mig direkt!
han var inte det minsta halt!

kan fortfarande inte fatta att det är sant!
och tro mig han blev helt överkörd, inte bara påkörd.
Puma är en riktig surviver brukar vi säga ;)




ferdinand kallas han ofta också!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback