Fina hästar

Har varit iväg med både C och G nu. Åkte till Haglösa, bäst väg dit imed det är halt nu.
Började med att rida Goshen, han var spänd, tittig och piiiigg till en början. Red rätt okomplicerat ett tag så att han fick titta av sig och bli av med lite energi. När jag hade fått honom lite trött blev han fin. Gjorde lite galoppslutor, volter i förvänd och lite sånt annat lösgörande. Där stog massa hinder framme så jag fick inte riktigt till någon bra väg att rida slutor men jag red volter och sånt runt hindren istället, nyttigt det med. Fick ordentlig koll på var jag hade ytterbogen då :) Han rörde sig sådär underbart härligt som vanligt!
 
Camelia kändes inte fullt så pigg som hon gjort några dagar nu men hon var riktigt fin ändå! Passade på att rida mycket på spåret eftersom att fifi har stora speglar på kortsidorna. Hon skickar gärna in vänster bak i vänster galoppen så med hjälp av speglarna såg jag verkligen när hon gick exakt rakt. Kan ju känna det såklart, men det är smart med speglarna. Avslutade med att rida förvänd på volten och ställa henne inåt (går bättre och bättre!) samt att rida henne låg och rund, som vanligt. Hennes galopp blev underbar mot slutet, fick verkligen igång bakbenen på henne. 
Gör lite så nu att ibland rider jag henne samlad större delen av passet, checkar bara framåtbjudningen ibland, och vissa pass rider jag mestadels i friskt tempo. Vill få henne mer reglebar i sin stora galopp. Rider även mycket förvänd, allt för att få henne mer flexibel. Snart ska jag även börja jobba mer med skänelvikningar och skolor. Ser framför mig hur fin hon kommer bli (även om hon redan är väldigt fin), men det är en bit kvar!
 
Goshen ser ju större ut än Melis? Du kanske borde vara orolig om han har växt över ändå, Irja? ;) haha, nädå, tror du kan vara lugn :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback