Hoppning med C

Var iväg och hoppade lite med C hos fifi igår. Hon var så j*kla fin från början, supermjuk i sidorna och gick i en superbra låg rund form från början. Det har hänt så himla mycket på kort tid. Hon bär sig fint i det låga formen nu och är bara så underbar att rida! Har ridit ganska mycket i låg form nu eftersom att hon inte var så stark i den formen innan eller hur man nu ska uttrycka sig. Men nu är det verkligen jättebra, hennes bakbensaktivitet har också blivit mycket bättre. Även om den gick att få igång bra innan också efter ett tag.
Men nu är det dags att plocka upp henne ordentligt i formen, hon ska kortas ihop lite och gå i en högre form. Men det här "steget" med den låga, runda formen igår i min lilla plan för att få henne så flexibel och mjuk så möjligt, nu känns det som att vi är en bra bit på väg :) Målet är att kunna hoppa upp, ha henne mjuk från början, att hon går i en bra låg rund form direkt och att man sen kan plocka upp formen lätt, och allt ska helst kunna göras med sytrådar som tyglar. Nu är hon så lätt och fin i den låga formen att man nog nästan hade kunnat rida med sytrådar som tyglar, där är vi inte i den höga formen men vi ska dit :)
 
Nä nu spårade detta ut, jag skulle faktiskt skriva om hoppningen. Jag red som sagt fram ett tag och hon var en dröm att rida, var spikrak även när vi galopperade rakt fram, det har hon tyckt var lite jobbigt innan. Ja, det kändes som det som vi arbetat med satt väldigt bra. När vi hoppade kändes hon också väldigt fin, hoppade glatt och vågade hoppa av lite större, hon vill nämligen krypa in till hindret men igår så vågade hon gå av normalt! :) Det gäller bara att jag håller mig kall på vartenda hinder så går det super :) men ibland blir jag lite ivrig ;), får jobba på det! Vi får se hur lång tid det tar innan hennes självförtroende är på topp. Pelle hade också lite dåligt självförtroende i hoppningen i början, dock förståligt men det lyckades vi träna upp extremt bra, kanske lite för bra... haha han blev väldigt kaxig i hoppningen tillslut. Hoppas det lyckas bra med C också. 
Där stod tre räcke framme så hoppade en minibana med dom, en böjd linje och ett "bom räcke bom". Ett låg på 1m och dom andra på 90 cm. Har bestämt mig för att det blir bara 90cm i HB om vi kommer dit, självförtrendet hos henne måste bli bättre först. Dumt om det inte skulle gå bra ju. Bättre att ta det lugnt, vi vet att hon kan hoppa MSV men inte en bana än :) Nu blev det mycket så nu får det vara bra, här kommer två "klickade" bilder. 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback