Kylan och snön

Igår hade vi snöstorm här, det blåste ordentligt och snöade rätt mycket. Inget kul väder att vara ute i alls men hästarna fick ändå vara ute 1 eller 2 timmar innan stormen kom ordentligt. De måste ju få lite frisk luft. Tänkte åka till ridhuset med C och G men det hände något med bromsarna på bilen så det sket sig. Kände inte direkt för att sätta mig och rida utomhus när det blåste och snöade så mycket. G hatar det, han går mest på sniskan haha! Så dom fick helt enkelt vila igår, trist men sant. Jag hade tänkt hoppa G lite eftersom att jag har fått hem hoppsadlen igen med det får bli en annan dag. Det var så länge sen nu eftersom att jag inte har haft den hemma. C har sån överskotts energi nu så hon hade behövt ett ordentligt trimpass. Provade dessutom dressyrsadlen på C igår och den låg faktiskt väldigt bra, kul! Den trycker ingenstans, flyttar inte sig en milimeter och det kändes verkligen som att hon gillade den :) 
 
Har passat på att rida lite på galoppbanan nu när det är lagom mycket snö, hästarna är ju så pigga nu när snön kommit så det tycker dom är kul. Rider där så mycket jag kan, C behöver bygga upp sin kondis mer och G har tappat lite lite under den tiden vi inte hade någon sadel. Han känns föresten väldigt fin nu, fick tillbaka den gamla härliga känslan igår! Fin i sidorna, rörde sig fantastiskt och var riktigt lydig :) 
 
Nu när det ändå är kallt för oss här nere i Skåne så ger vi hästarna mat fler gånger om dagen. Mat och hö på morgonen, hö med sig ut i hagen och sen får dom hö när jag kommer hem och när de kommer in. Mat när dom är färdig ridna och allt är klart och sen hö vid halv 10 tiden igen. Så att dom har något att tugga på större delen av dygnet. Vi har ju tyvärr inte den fördelen att vi kan ge dom på lunchen eftersom att ingen är hemma men det fungerar såhär också :)
 
Ikväll kommer kiropraktorn och kollar igenom G igen. Får se hur det blir med ridningen, C ska gå men vet inte om jag hinner med G, har får ju inte vara riden precis innan Eva kommer.
 
 
  Saknar fina pelle :(

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback