2011´ alá Jessica o Pommac

2011-03-05 Skabersjö,regional LA:1, domare: Catharina Almroth. SEGER!

Årets första tävling, jag var nöjd med Pommac, det var vår första tävling sen SM i augusti. Men jag minns att jag var "orolig" över att domaren skulle klaga på hans form. Som vanligt trodde jag att jag skulle få typ 0 %, bäst att inte ha för höga kvar i bedömningssporter ;)
Fick 71,579% och vann :) Domaren skrev såhär där nere: Härlig ponny med stor potential! Bra ridit! Lycka till!
Minns även att hon sa på prisutd. att det var såhär man skulle rida, man ska visa att här kommer jag och jag ska vinna! Kul att hon sa det då Jari alltid tjatat på mig att jag skulle visa att "här är jag" när jag red ;)


2011-04-16 Hässleholm, nationell LA:2, domare: Iwona Majewska, Eva Andersson, Rebecca Bejrum. 2:A!

Årets första nationella. Var inte alls nöjd med denna klassen, han var lite lat och jag var missnöjd med allt, vi kunde gjort allt så mycket bättre! Dessutom fick vi en stor miss i högergaloppen där vi fick 4:or av alla domarna. Vågade inte hoppas på någon placering men det blev en 2:a plats, kul :) Det var även på den här tävlingen vi började få klagomål på hans skritt, men vi kunde inte riktigt finna ut hur vi skulle fixa den, men det gjorde vi :) Fick 65,12% totalt. 67,40% av Iwona, 63,26% av Eva, 64,65% av Rebecca. Lite av vad dom skrev där nere: Väl ridit, bra sits. Lite tidiga halter. Fin ponny, jämn form. Fin ponny som gjorde ett fint travprogram.


2011-04-16 Hässleholm, nationell LA:4, domare: Monica Pehrsson, Susanne Johannesson, Catharina Almroth. FÖRSTA UTANF. PLAC.

Andra klassen för dagen, den här gången på stor bana utomhus, till vår fördel! Jag var nöjd med den här klassen, tyckte det gick mycket bättre här. Hade en stor miss, han fattade fel galopp i slutet på medelinjen. Hoppades att vi skulle knipa en placering men så blev det inte, vi blev första utanf. plac. Det var lite märkligt dömt men det är ju dressyr ;) Fick 66.99% totalt. 68,04% av Monica, 66,83% av Susanne, 66,09% av Catharina.
Lite ifrån det där nere: Bra ridning, några småmissar. Jättefin ponny, positiv och energisk. Trevlig uppv. Schwungfull uppvisn. på en härlig ponny!
1% från segern, tre placeringar.




2011-04-24 Hästhagen, Öresundsspelen. Nationell LA:4, domare: Gertie Viebke, Valerija VargaPersson, Leena Hovailainen. SEGER!

Var nöjd när jag kom ut :) Hade inga förhoppningar på vinst men på en plac. i allafall :) Här gick inte bakdelsvändningarna som dom borde.. xd Men det blev en vinst :D kul! 66.504% totalt. 62,927% av Gertie, 69,024% av Valerija, 67,561% av Leena. Kommentarer: Var mer noga med överg. Ett härligt ekipage med klös i (haha). Lydig ponny, trevlig uppv. några missar här o där.


2011-04-24 Hästhagen, Öresundsspelen. Nationell LA:2, domare: Eleonor Westin, Pia Sohl, Ditte Egholm Hebsgaard. SEGER!

Var inte alls nöjd med ritten. Vi kunde gjort allt bättre kändes det som! Men det räkte till seger ändå :) Har för mig att det var efter denna gången det var första gången vi var med på bild i Ridsport :)
64.031% totalt. 64,419% av Eleonor, 63,488% av Pia, 64,186% av Ditte. Kommentarer: Bra samarbete, lite långa skänkelvikn. En fin ponny som behöver bli lite rundare i gal. Härlig trav. Fin sits, men försök aktivera den mer i gal.





2011-05-28 Klippan, nationell LA:2. domare: Marie Knutsson, Gertie Viebke, Ditte Egholm Hebsgaard.

Pommac var extremt pigg! Galopperade i den första skänkelvikn, fegade lite i andra. 5or på båda av alla. Skrittprogrammet var inte det bästa eftersom att han var så pigg, femmor rätt igenom av en och sjuor och sexor av dom andra. När vi red upp sista gången fick vi ett avbrott=4or... En maaaassa missar, synd för annars hade vi mest 8:or -.-' Resultatet blev riktigt lågt med alla dom missarna. 61,705% det sämsta vi någonsin fått nationellt... 62,326% av Marie, 59%,767% av Gertie som dömde lågt även i Hästhagen, 63,023% av Ditte.
Ingen placering som ni kanske förtsår >.< Kommentarer: Mycket charmig ponny med bra trav & gal., sämre skritt. Trevlig form men tyvärr lite många missar idag. För lite böjn. o ställn. i bakdelsv. Tyvärr lite dyra missar idag.

Och ja, jag är fullt medveten om att jag är för stor för honom, han skulle igentligen säljas på våren. Men vi behöll honom till SM endast för att det gick i Skåne! Hade han vägrat gå fram för att han tyckte jag var för stor hade vi givetvis inte fortsatt.

Nu orkar jag inte skriva mer idag. Har fem klasser kvar att skriva om bla SM ;) inga toppreslutat på den tävlingen dock xd

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback