Avslutning med Talang Skåne 29/12-11

Som avslutning med talang skåne red alla ett valfritt program, det var lottie och sonny som dömde tillsammans :)
Vi skulle rida på lång bana och eftersom att LA:4 är för svårt för honom än valde jag LB:2. Ett program jag aldrig ridit förr. Men jag såg fram emot det eftersom att jag tycker mycket bättre om att rida på lång bana!

Det var jag, mamma och Julia som åkte till ett extremt blåsigt Dagstorp! Goshen var lite smått tokig i transporten och kastade sig rätt ut! Han sprang rundor med mamma på parkeringen och var mer vild än tam, jag såg inte riktigt fram emot att rida han... host host. När jag sen skulle sadla la jag på sadlen och skulle precis spänna när han reser sig så att sadlen är riktigt nära på att ramla av, duktig häst! :3

När vi sen gick in i ridhuset gick Julia med honom först för jag gick iväg en kort stund. Under den lilla stunden hann denna lilla duktiga häst kasta och resa sig så att Julia tillslut tappade honom, j*kla ponny bus >.< tur vi var inomhus!

Jaja jag hoppade upp på honom och han flög i luften en gång bara men var rädd för allt men det var ingen förvånad över xd
Jag red fram och han kändes fin, lagom pigg och hade fin takt i traven hela tiden :)
Programmet gick bra, trav volterna blev lite stora annars inga missar fram tills jag igentligen skulle göra en halt framför domaren, men den glömde jag... xd när jag sen gjorde den blev den pannkaka :p så går det när man läser igenom programmet en gång kvällen innan...

Sen pratade jag med Sonny och Lottie och dom tyckte han var fin men att han ju behöver bli lite starkare, men han har ju inte gått så länge och är bara bebis :) det var väl bara det dom klagade på så det var bra :) sen övade vi lite volter och halter :)

av Lottie och Sonny fick jag 66% och av Mariasom satt i kafeterian fick jag nästan 70%. Tror att Sonny och Lottie dömde lite mer som om det vore på hög nivå, eftersom att dom andra red svårare program. Dom brydde sig mer om formen osv.
Bra avslutning på året tycker jag, jag var nöjd :)


HV polo tröja som jag fick i julklapp :) fick även ridbyxorna :)


armbågarna Jessica!!!!


handen jessica!!

söt min ;)


mega fin ponny, hade ioförsig varit bättre om jag kunde stäcka på mig lite....


söt ponnie!

Julia har tagit bilderna :)

Kommentarer
Elinore

as snygg tröja du har :D vart kommer den ifrån? :)



Blogg: http://etraningsdagbok.blogg.se/
2012-01-12 @ 11:46:15




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback