planerna just nu!

planerna framöver ser ut såhär:

Pommac kommer flytta till Mathilda på lördag.
Hennes ponny är för tillfället skadad och hon saknar ridningen. Hennes mamma frågade om vi inte visste någon som kunde låna ut en ponny till henne, vi sa att vi hade Pommac, han behöver ju igång så hon kom och provred. Mathilda blev fäst vid Pommac (hallå vem blir inte det :O haha:p ). Så Mathilda ville då ha Pommac.

Sen kom vi på det här med boxar xd Dom hade för lite boxar (trots sina 32 st. ;) så hennes mamma fråga om inte jag kunde ta en av deras unghästar, en 4-åring u. Sockra, ett fullblod som min mamma vunnit löp med :P lite komiskt sådär ja ;)
jag blev eld och lågor då jag gärna vill rida storhäst så vi åkte och prova Dextro samma dag. Jag tyckte om honom jätte mycket och det gick jättebra när vi red :) pappa var väl inte lika glad över detta "byte" ... xd

detta var i lördags (14/1)

På söndagen var det utagning till talang skåne med Goshen. Efter jag hade ridit sa Maria att Highlight (en hingst som gjort allt inom både hopp och dressyr) skulle komma dit och om jag inte kunde prova den. Han skulle lånas ut.
Så det gjorde jag! Så himla snäll för att vara hingst, precis som dom ska vara! Jag provred honom, det gick bra och han var jättefin, såklart! Man kunde iiiinte tro att han var 20!

På vägen hem tänkte vi en massa på hur vi skulle göra, plötsligt såhär två dagar senare hade vi på tog för mycket hästar på gång :p och inga platser hemma, jag ville ju såklart ta hem båda två + att jag vill ta hem Goshen, plötsligt fattas vi tre boxar :P
Men.... det är förmodligen mitt sista år (om jag inte krymper xd) på c-ponny, så då satsar jag fullt ut på dom helt enkelt!
Både Goshen och Pelle ska komma så högt som möjligt under detta året, men inget ska hastas fram! Skador kan komma tex. tyvärr...

Så det kommer bli såhär att Pommac kommer flytta på lördag till Mathilda, och ja jävlar var jag kommer gråta även om jag fortfarande står som ägare på honom och jag fortfarande kan säga, att den fina ponnyn, han är MIN! Men då får vi ju plötsligt en tombox ;) så då kommer lilla Goshen flytta ner hit :) Perfa!
Om Mathilda vill att jag ska komma och rida Dexter då dom inte riktigt hade tid för honom gör jag det mer än gärna! Dom bor dessutom bara fem minuter här ifrån!

Så tyvärr kan jag inte ta hemma fina Highlight eller Dextro :( men man kan inte få allt här i världen, tyvärrr... :(
Men det här kommer bli super :)



detta kan vara Dextro :p Det är i allafall Sockra, hans mamma :)


Det här är Dextro i allafall :) Dextro är en valack född 2008 och e. Lucky Point u. Sockra


Och här är Sockra med antingen Dextro eller en helbror till honom :P



Det är även Mathildas mamma och pappa som äger och har fött upp Bellman 1196 :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback