Talang Skåne uttagning

I söndags var jag på uttagning till Talang med Goshen.
Han hade väl inte sin bästa dag direkt, fick inte honom riktigt på bakbenen. Så jag fick ju då svårare att samla honom men han gjorde ändå inte bort sig. Man glömmer lätt att han var gått dressyr i ett halvår och att han ändå är rätt ung eftersom att han är så duktig :)
Men Maria och Ditte har ju sett han mycket innan och ett + är ju att dom har sett hur mycket han har utvecklats på den här korta tiden :)

Vi red i 20 min efter Maria och Dittes order :P Sen gick jag upp för att prata med Peter. Det var inte nervöst denna gången vilket var skönt xd jag har ju träffat han en del under året och sen intervjuade han mig förra gången också.

Först fyllde jag i ett papper sen pratade vi om det och massa annat :p Han frågade om jag läste några böcker och hästen eller såg några filmer. Jag sa att mamma ju utb. sig till galopptränare så då fick hon ju en massa böcker och hästens anatomi och allt annat och att jag tycker det är kul att läsa dom, det jag tycker är roligast är anatomin. Sen sa jag även att jag sett en dokumentär för nån vecka sen där dom "spinkade" en tvååring som inte höll. Dom visade vad det är som gör fullblodet så snabbt (en hel drös med grejer) och hur lätt senan går av när hästen har bara ett ben i marken i full galopp, det är sånt sjukt tryck och det räckte med att han nuddade senan med en kniv så small den och det lät inte lite mycket! helt sjukt! Den andas och 144(!!!!) ggr per minut i full galopp och lungorna är enorma!

Nu blev det mycket om det xd men han tyckte det var jättebra att jag intresserade mig att det, för dom flesta tycker det är kul med ridningen och struntar i det andra, men det är så mycket mer och det är så himla viktigt att kunna! Sen kom vi ju då in på det här om galoppen. Jag sa att jag hade lärt mig rida på galopphästar eftersom att morfar var galopptränare. Så frågade han vad han hette så sa han, men han har jag ju haft häst i träning hos! xd hahah lite kul, ändå ;) så då blev det såklart snack om det xd

han tyckte jag verkade dom en duktig och vettig tjej som visste vad jag ville och var målmedveten så det sista han sa var att om jag ville så fixar han sommarjobb till mig nere i Tyskland, antingen i hopp- eller dressyrstall! snacka om att jag blev glad!!! :DD Härligt! :DDDD






www.talangskane.se

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback