18/5 Debut regionalt med Goshen

Tävlingen var på Ribban i Malmöööö! 
 
Första klassen var en lokal LB:1 framridningen gick bra (han ju nästan glöm för det var ju ett tag sen nu..) red som vanligt och inga konstigheter. Han var ovanligt lugn men underlaget var rätt tungt.
Inne på banan fick vi några missar och jag fick ingen superkänsla men helt okej. Fick lite drygt 71% och en VINST! Fick fina priser som såg ut som diamanter, det kunde gått varit det tycker jag ;) 
 
Sen var det dags för den regionala debuten, LA:1. Det var en halv mil till transporterna kändes det som.. och jag och mamma skulle gå på toa en halv mil åt andra hållet så Irja och Co gick och gjorde i ordning G men kom aldrig tillbaka med han :p när det var 10 minuter tills jag skulle in på banan började jag typ koka så jag sprang på med min nyoperade tå (okej ska inte klaga, den var ju ingen jätteoperation, men lite ont hade jag i allafall :p) snabbt av men lindorna igen, trava bort, galopperna något varv sen in på banan! Snabba ryck! G hade inte riktigt vaknat och blivit framme för skänkeln så jag fick rida för hela pengen! I den ena förvända galoppen slog han bakut för att han tyckte att min ytterskänkel behövde väl inte vara så stadig,,, fast jo! Lite missar och han gick inte så bra som han kan göra men med all rätt! Jari var för första gången och tittade på när jag tävlade så han skällde på mina 4 (!) hästskötare efteråt, haha! Blev 68,68% vilket man absolut får vara nöjd med, med tanke på förutsättningarna. VINST IGEN! Grymma Gnosh! 
 
7 starter, 6 segrar och en tredje plats hittintills iår! Inte dåligt!
 
 
ja, bilderna är blåa men Bella är typ kär i den inställningen så hon ändrar alltid till den :p

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback