Mina hundar lyckas igen...

Häromdagen lyckades Maxi på nån vänster trycka in huvudet i ett sånt hårt plaströr, ett dräneringsrör.
Puma kom som tur var och sa till att det hänt något med Maxi så vi gick, eller jag red bort och kollade och då hittade vi han med huvudet stenhårt fast i dethär röret. Jag fick snabbt ställa in Goshen och sen började vi med att såga av det nästan 2m långa röret så att han fick lite bättre luft i allfall. Han fick ju knappt någon luft.
Pappa hämtade typ 7 olika starka saxar men ingen av dom klarade av att klippa upp röret. Vi hällde i massa olja för att lättare få av det men inget verkade funka... Efter säkert 20 minuters kämpande lyckades vi tillslut få av röret!
Puh!

Att våra hundar alltid ska lyckas?!


Puma räddade Maxis liv, hade inte han hämtat oss hade vi förmodligen inte hittat honom på ett tag och då hade säkert luften redan varit slut.

Kommentarer
nostradamusz

Vill du vinna ett sprillans nytt dressyr träns värde 900 kronor - helt gratis?

Det är super enkelt, var med du också!



Klicka här för att komma till sidan:



http://nostradamusz.blogg.se/2012/april/glom-inte-att-vara-med-och-tavla.html



Blogg: http://nostradamusz.blogg.se/
2012-04-11 @ 17:07:20
Lovisa

Sv; Åh så glad jag blev när jag läste denna kommentaren! Jättekul att höra från någon som haft Dizney tidigare!

Jag kan tänka mig det du skrev om hans sista tävling, han var verkligen en fantastisk ponny! :)



Blogg: http://lovisabergdahl.blogg.se/
2012-04-13 @ 23:27:19




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback