Goshen i Färs

Debut i LA var tänkt men Jari förbjöd mig att rida den. Skänkelvikningarna satt inte heeeelt 100 än så det fick vänta. Men jag skulle bannemig får ordning på dom tills nästa träning!

Tävlingen då: Framridning utomhus i blåst = piiiiigg Goshen. Men det var nästan bara jag som red fram och det var en stor bana så det gick bra :) han fick bockat av sig en stund, jag stälde igenom honom, gjorde lite tempoväxlingar och sen gick vi in på banan. LB:1 var programmet. Goshen skötte sig super! Så skönt att han alltid skärper sig inne på banan, han vet när det gäller, då är han alltid lugn och fin. Fick en förarglig taktmiss i den ökade skritten. Marginalen mellan perfekt och liite för mycket är hårfin!
Vi har jobbat mycket med grundformen ett tag på honom nu vilket han har kommit in i lite väl mycket kanske :S så formen blev lite låg. Men takten var bra och inga direkta missar förutom taktmissen.

Ett jämt protokoll med 7-8 men med lite 6:or där formen inte riktigt satt. 70% tror jag det blev :p Vilket blev en klar seger! :) kul!
Nästa gång får vi sätta formen bättre så blir det säkert jättebra :)





Lite sådär lagom fin bild... xd



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback