Camelias debut 11/11 i Lillhagen

LB:1
Väldigt hastigt bestämt, stod som reserv och kom med i fredags. Försökte att inte ha några förväntningar eftersom att hon bara startat en dressyr innan och det var för 1,5 år sen + att jag bara haft henne i två veckor, men eftersom att jag har sån jäkla vinnarskalle så var det inte så lätt ;) 
 
Hon kändes rätt fin på framridningen från början, hon behöver värma upp sin långa kropp ett tag innan hon blir mjuk och fin. Red fram i 35-40 min med mycket skritt. Tyckte det fungerade bra. Red mest stora volter när jag red fram för att få henne mjuk men även lite bågar, snett igenom och några andra krumelurer som är med i programmet. Även om det inte är så mycket i en LB haha! 
 
Väl inne på banan så tittade hon lite på domarbordet första gången jag red förbi, men det kan man ju inte klaga på! Programmet gick också bra, jag kunde sitta ner i hoppsadlen haha! Nädå jag är nästan glad att jag rider i det för jag trivs bäst i hoppsadlar :p 
Men hade jag lite missar, såklart, bland annat att avsaktningarna efter mellangalopperna blev lite tidigare. Men vi var jättenöjda det var ju första gången! Vi fick 68,9% och det var ju superbra! Fick 8:a på gången och framåtbjudningen och hon tyckte det var en fin ponny! 
Nöjda och glada knep vi en andra plats slagna med 1 poäng! Aja den som vann har betydligt mer erfarenhet än lilla Melis har. Superkul att det blev en placering i allafall :) Nästa gång har vi tränat mer och är förhoppningsvis bättre :)
 
väldigt charmig bild haha
priserna var sponrade av böckmann center 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback