Tävling i Sydslätten 25/8

LB:1 och LA:1 
 
LB:1
En taktmiss i skritten annars inget större att klaga på. För första gången släppte han ner mig ordentligt i sadlen och han blev då mycket lättare att sitta på såklart. Han har alltid varit extremt svår att sitta på, dels för att han har stor gång men även för att i början var han ju inte alls van vid det, hoppeponny som han var ;) Nöjd men tyvärr var min vänstra armbåge ut och cyklade igen! Blev en vinst på 70,345%, tvåan hade 62 ungefär! Fick kommentarerna: En riktigt fin ponny med många kvaliteer. Väl presenterad och trevligt riden! 
 
LA:1

Han var lite tröttare i den här klassen, fick jobba lite mer för att få igång takten. Men han hade ju inte varit ute på ett tag eftersom att han fått en längre, välförkänt vila. Jag red bättre, vilket resulterade sig i poängen, fick en 8:a på sitsen istället för 7:a. Goshen fick dock en 7:a på gången här istället för 8:a som i förra klassen. Men det är helt rätt för att han rörde sig "sämre", eller med lite sämre takt rättaresagt. Fick några småmissar. 70,789% blev resultatet och 2:an fick 61%! Fick kommentarerna: Väl genomförd uppvisning med någon liten miss. Mjuk och fin ridning.
 
Kan tilläggas att i LBn fick jag en Schockemöhle grimma + grimskaft och i LAn fick jag Schockemöhle transportskydd! ;) Fina priser! Landäng sponsrade :) synd bara att vi inte använder transportskydd... haha! Ska ringa och höra om jag kan få byta till något i samma prisklass. Annars får vi sälja dom! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
malin

Grattis! och vilken fin design du har!!!

Svar: Tackar :D
jessica wadst



Blogg: http://malinsjolander.com
2012-09-23 @ 19:44:26
Irja och Julia

Ni är bara så bra!!!

Svar: tack!! och tack för att jag fick chansen att rida fina goshen!
jessica wadst



2012-09-24 @ 09:18:55




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback